مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 بهمن 1394 ساعت 09:212016-01-31سياسي

تفاوت حقوقی ردصلاحیت و عدم احراز صلاحیت چیست؟


میان رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت تفاوت وجود دارد؛ هر چند که در عمل و از جهت آثار، شخصی که صلاحیتش احراز نشده است ملحق به ردصلاحیت ها خواهد شد و صلاحیت انتخاب شدن را ندارد، - "، محمد مهاجری، پژوهشگر حقوق عمومی و مدرس دانشگاه طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: با فرا رسیدن زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری، موضوعات حقوقی متعددی، افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می دهد و از این جهت تنویر افکار عمومی و تشریح چالش های حقوقی پیش آمده، امری ضروری و مهم است.

اظهارات مقامات عمومی در آستانه انتخابات این قدرت را دارد تا افکار عمومی را بشدت تحت تأثیر قرار دهد و لذا از این جهت قدرت تأثیرگذاری افکار عمومی توسط آنها بشدت زیاد و قابل توجه است.

بنابراین در تحلیل های حقوقی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، بر آن هستیم تا چنین موضوعاتی را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

یکی از اصلی ترین چالش های حقوقی، درباره انتخابات مساله صلاحیت است.

صلاحیت در زبان انگلیسی معادل Qualification است.

البته صلاحیت به معنای صلاحیت قضایی را Jurisdiction گفته اند و واژه Competence نیز به معنای صلاحیت است؛ لیکن صلاحیت در معنای صلاحیت انتخاباتی و شرایط ایجابی جهت کاندیداتوری، همان لفظی است که در ابتدا بیان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت حقوقی ردصلاحیت و عدم احراز صلاحیت چیست؟

تفاوت حقوقی ردصلاحیت و عدم احراز صلاحیت چیست؟