مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 بهمن 1394 ساعت 08:302016-02-01سياسي

دوازدهم بهمن؛ سرآغاز دورانی تازه در تاریخ ایران


سی و هفت سال پیش در چنین روزی ساعت 9 و 33 دقیقه صبح روز دوازدهم بهمن ، فرودگاه مهرآباد تهران شاهد فرودآمدن هواپیمایی شد که مسافر ویژه اش از پس پانزده سال تبعید، - بازآمده بود تا ثمره قیامی را که از نیمه خردادماه 42 آغاز کرده بود، در نیمه دومین ماه زمستان 57، برداشت کند.

نهضتی که با قیام مردم قم در خردادماه 1342 آغاز شده بود، سرانجام در نخستین ساعات صبح روز دوازدهم بهمن ماه 57 و با بازگشت تاریخی رهبرش به ایران وارد مرحله تازه ای شد و ده روز بعد نیز با فروپاشی کامل رژیم شاهنشاهی منجر به پیروزی واپسین انقلاب قرن بیستم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از راهپیمایی بزرگ اربعین 57، ملت ایران نشان داد که با وجود رفتن شاه، هنوز انقلاب را ناتمام می داند و در حالی که از شدت کشتار مردم توسط گارد شاهنشاهی کاسته شده بود اما تحولات سیاسی شتاب تازه ای به خود گرفته و رهبر انقلاب مصمم بودند تا به میهن بازگردند.

در روزهای منتهی به 12 بهمن ماه و به دنبال افزایش شایعات درباره بازگشت آیت الله خمینی به ایران، دولت شاهپور بختیار اقدام به بستن فرودگاه تهران می کند اما در پی تحصن، تظاهرات و فشار مردم فرودگاه مهرآباد مجدداً گشوده می شود و سرانجام در صبح روز 12 بهمن، با استقبال میلیونی و تاریخی مردم رهبر انقلاب پس از 14 سال تبعید به کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوازدهم بهمن؛ سرآغاز دورانی تازه در تاریخ ایران

دوازدهم بهمن؛ سرآغاز دورانی تازه در تاریخ ایران