مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 بهمن 1394 ساعت 14:352016-02-01اقتصادي

شناسایی 4 نفر با گروه خونی نادر در یزد


مدیر پایگاه انتقال خون یزد از شناسایی چهار نفر دارای گروه خونی نادر در این استان خبر داد و گفت: اگر گروه خونی فردی بین پنج تا 10 هزار نفر از جمعیت مشاهده نشده باشد نادر نامیده می شود.

نقی تقوایی در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه این افراد داری گروه خونی نادر o بمبیی هستند افزود: سه نفر این افراد از یک خانواده هستند و یک نفر دیگر نیز غیر بومی است که خون های این اهداکنندگان با هماهنگی به بانک ملی خون های نادر ارسال می شود.

وی با بیان اینکه این افراد فقط از گروه خونی خود قادر به دریافت خون هستند اضافه کرد: امکان شناسایی گروه های خونی نادر در زمان حاضر فقط در مراکز انتقال خون وجود دارد و بهتر است مردم برای اطمینان از گروه خون خود به این مراکز مراجعه کنند.

مدیر پایگاه انتقال خون یزد با اشاره به اینکه اطلاعات این افراد در سامانه اطلاعات خون های نادر ثبت می شود، خاطرنشان کرد: همچنین برای این افراد یک پلاک تهیه که اسم مشخصات و گروه خونی خاص آنان در آن حک شده است.

وی از اهداکنندگان خون های نادر خواست بطور مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا در مواقع نیاز برای دارندگان این خون های نادر استفاده شود.

مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد اضافه کرد: بطور متوسط هر دو میلیون نفر یک نفر دارای گروه خونی o بمبیی است که مجموع تعداد این افراد در کشور 4


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 4 نفر با گروه خونی نادر در یزد

شناسایی 4 نفر با گروه خونی نادر در یزد