مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 بهمن 1394 ساعت 11:212016-02-03اقتصادي

عربستان و بحران مالی؛ افزایش هزینه ها در سایه جنگ


درپی کاهش شدید قیمت نفت، عربستان سعودی با بحران مالی و کاهش ذخیره ارزی بویژه در سایه جنگ علیه یمن و دخالت در پرونده های منطقه ای از جمله سوریه و عراق روبرو شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم" به نقل از روزنامه السفیر، عربستان روز گذشته با اعلام کاهش میزان ذخیره ارزی خود به پایین ترین حد خود در چهار سال اخیر ناقوس خطر را به صدا درآورد.

براین اساس ذخیره ارزی عربستان به حدود 600 میلیارد دلار رسید که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میلادی نیز به حدود 500 میلیارد دلار کاهش یابد.

این بدان معناست که اگر کاهش قیمت نفت ادامه یابد، ذخیره صندوق ارزی عربستان در طول پنج سال تمام خواهد شد.

در اکتبر گذشته، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که در صورت تداوم قیمت های کنونی نفت، عربستان همه ذخیره مالی خود را در طول پنج سال آینده هزینه کند.

عربستان برای جبران کسری بودجه به ذخیره ارزی خود متوسل شد و برای جبران این کسری همچنین 30 میلیارد دلار اوراق قرضه داخلی منتشر کرد.

مجله "فارین پالسی" اخیرا در گزارشی اشاره کرد که هزینه بالای سیاست خارجی و جنگ علیه یمن در کنار کاهش قیمت های نفت، عربستان را مجبور می کند که ماهیانه 12 تا 14 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی خود برداشت کند که این امر در نهایت به از دست رفتن ذخیره مالی این کشور در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان و بحران مالی؛ افزایش هزینه ها در سایه جنگ

عربستان و بحران مالی؛ افزایش هزینه ها در سایه جنگ