مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 بهمن 1394 ساعت 15:112016-02-07اقتصادي

دستگاه تولید همزمان برق از باد و دریا به ثبت بین المللی رسید


برای نخستین بار در دنیا مخترع ایرانی دستگاهی را طراحی کرده است که همزمان با استفاده از 3 انرژی باد، امواج دریا و خورشید برق تولید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو "؛ رضا کریمی، مخترع دستگاه تولید برق از امواج دریا که توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی ثبت بین المللی شده است، عنوان کرد: این دستگاه به منظور تولید برق از امواج دریا طراحی شد اما در حاشیه آن به منظور افزایش بهره وری از دستگاه استفاده از انرژی خورشیدی و باد در سطح دریا نیز مد نظر قرار گرفت؛ بنابراین با استفاده از این دستگاه می توان همزمان از سه انرژی خورشید، باد و امواج برای تولید برق استفاده کرد.

کریمی اظهار کرد: قسمت اولیه دستگاه فلت و کانورتری است تنها با استفاده از انرژی امواج برق تولید می کند و در سطح آن سلول های خورشیدی و توربین های بادی نیز نصب می شوند.

وی با بیان اینکه دستگاه های تولید کننده برق از امواج دریا در سه دسته قرار می گیرند، گفت: این دستگاه، تنها در دو بخش نزدیک ساحل و عمق بیش از صد متر کاربرد دارد.

وی بیان کرد: در بخش های نزدیک ساحل این دستگاه تنها از انرژی امواج دریا برای تولید برق استفاده می کند و در عمق بیش از صد متر به دلیل نصب مجموعه ای از فلت ها سطح وسیعی ایجاد می شود که روی آن سلول های خورشیدی قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه تولید همزمان برق از باد و دریا به ثبت بین المللی رسید

دستگاه تولید همزمان برق از باد و دریا به ثبت بین المللی رسید