مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 بهمن 1394 ساعت 08:312016-02-09دانش

رقابت پت اسکنی دو کشور، ترکیه 80 - ایران 4؛ نتیجه: خروج ارز وطنی


نخستین کارگروه مهندسی پزشکی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد تشکیل شد که در این راستا بر عزم جدی ساخت ایمپلنت و (PET Scan) ایرانی تأکید شد زیرا یکی از مشکلات کشور کمبود دستگاه پت اسکن است بطوریکه ترکیه 76 (PET Scan) بیشتر از ایران دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم"، نخستین نشست کارگروه مهندسی پزشکی به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد برگزار شد.

در این راستا محمد مهدی صدوقی - دبیر کارگروه باشگاه تخصصی مهندسی پزشکی در پرداختن به زوایای مختلف مهندسی پزشکی اظهار داشت: ارتباط بین مسائل پزشکی و مهندسی پزشکی باید هرچه بیشتر تقویت شود.

وی با اشاره به برخی مصادیق مرتبط با مسائل مهندسی پزشکی گفت: مثلاً در ایران 3 تا 4 دستگاه پت اسکن وجود ندارد، در حالیکه در کشور همسایه مان مانند ترکیه 80 دستگاه وجود دارد و بیماران ایرانی مجبور هستند با هزینه های 250 میلیون ریالی به این کشور بروند.

زیرا این دستگاه های تصویربرداری 8 لایه بدن را تشخیص می دهد و کاربرد بسیاری در تشخیص سرطان دارد.

صدوقی در ادامه پرداختن به مصادیق مهندسی پزشکی عنوان کرد: مثلاً ساخت ایمپلنت در ایران امکان پذیر است ولی مجبور هستیم عمده ایمپلنت ها را از کره و چین وارد کنیم و هزینه آن را با پول نفت پرداخت بپردازیم در حالیکه با توجه به کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت پت اسکنی دو کشور، ترکیه 80 - ایران 4؛ نتیجه: خروج ارز وطنی

رقابت پت اسکنی دو کشور، ترکیه 80 - ایران 4؛ نتیجه: خروج ارز وطنی