مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 بهمن 1394 ساعت 09:402016-02-09پزشكي

احتمال ابتلا به بیماری ژنتیکی در ازدواج خویشاوندی 2 برابر است


استادیار ژنتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: احتمال ابتلا به بیماری ژنتیکی ناشناخته در ازدواج خویشاوندی درجه یک که خانواده ها سابقه ژنتیکی قبلی ندارند، - دو برابر ازدواج های غیر خویشاوندی است.

مجید مجرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، در خصوص درصد احتمال بروز معلولیت بیماری ژنتیکی در ازدواج خویشاوندی، اظهار کرد: در ازدواج خویشاوندی درجه یک مانند دخترعمو با پسرعمو، دخترخاله با پسرخاله و .

که خانواده ها سابقه ژنتیکی قبلی ندارند احتمال ابتلا به بیماری ژنتیکی ناشناخته دو برابر ازدواج های غیر خویشاوندی است و اگر زوجین یا اعضای خانواده قبلا سابقه بیماری خاصی مانند تالاسمی داشته باشند این احتمال می تواند تا 25 درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: خطر پایه ای برای زوجی که در خانواده مشکلی ندارند و فقط یک ازدواج خویشاوندی درجه اول دارند معمولا بین 4 تا 6 درصد است، اما در مواردی که زوجین ناقل یک بیماری مغلوب مانند تالاسمی باشند علاوه بر بیماری های ناشناخته دیده نشده در خانواده، 25 درصد نیز احتمال خطر به دلیل بیماری شناخته شده ای مانند تالاسمی اضافه می شود.

مجرد در خصوص روند انجام آزمایش ژنتیک در زوجین، عنوان کرد: به طور مثال در این آزمایش مرد و زن مبتلا به تالاسمی مینور و خویشاوند نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال ابتلا به بیماری ژنتیکی در ازدواج خویشاوندی 2 برابر است

احتمال ابتلا به بیماری ژنتیکی در ازدواج خویشاوندی 2 برابر است