مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 بهمن 1394 ساعت 09:102016-02-14پزشكي

برای چه مسواک می زنید؟


رییس گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:هدف اصلی از مسواک کردن پاک کردن پلاک میکروبی از روی دندان ها و لثه است.

- ویدا احمدی پیما درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، اظهار کرد: بلافاصله پس از خوردن مواد اسیدی و ترش، مسواک کردن دندان ها توصیه نشده و همچنین پس از انجام فلوراید تراپی تا روز بعد بهتر بوده مسواک کردن انجام نشود.

وی با بیان اینکه مسواک زدن بلافاصله پس از مصرف مواد اسیدی و ترش باعث سایش مینای دندان و در نتیجه پوسیدگی دندان ها می شود، ادامه داد: غذا ها و نوشیدنی های اسیدی مانند برخی از مرکبات و آب میوه هایی که در وعده های غذایی اصلی مصرف می شوند، می توانند موجب نرم شدن مینای دندان شود.

رییس گروه بهداشت دهان ودندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: بهتر است مسواک زدن حدود یک ساعت پس از مصرف غذاهای اسیدی صورت گیرد تا احتمال بروز درد و حساسیت شدید دندانی و پوسیدگی دندان ها برطرف شده و سلامتی دهان و دندان حفظ شود.

احمدی پیما، با اشاره به اینکه درست مسواک کردن وقتی بوده که تمام سطوح دندان ها و لثه به خوبی مسواک زده شود، بیان کرد: مسواک کردن در فرصت مناسب و با زمان کافی و توام با آرامش صورت پذیرد و کیفیت مسواک کردن (تمیز کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای چه مسواک می زنید؟

برای چه مسواک می زنید؟