مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 بهمن 1394 ساعت 10:152016-02-14فرهنگي

استاپارد درباره هیچ چیز نمایش نامه نوشته است


مراسم رونمایی و معرفی سه گانه «ساحل آرمانشهر» نوشته سام استاپارد شنبه شب 24 بهمن در شهر کتاب مرکزی با حضور آبتین گلکار و امیر رضا کوهستانی برگزار شد.

- مراسم رونمایی و معرفی سه گانه ساحل آرمانشهر نوشته سام استاپارد شنبه شب 24 بهمن در شهر کتاب مرکزی با حضور آبتین گلکار و امیر رضا کوهستانی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این سه گانه با عنوان های سفر ، کشتی شکستگان و نجات با ترجمه نازنین دیهیمی و مهدی نوری منتشر شده است.

آبتین گلکار در این نشست درباره ژانر و سبک این اثر گفت: من پیش از این، نمایش مسخره بازی تام استاپارد را خوانده بودم و این نمایش نامه هم همانند قبلی بود؛ نکته مهم در این میان، تفاوت های نمایش نامه مستند و مستند تاریخی است.

او ادامه داد: تا مدت های طولانی، این دو هم رتبه هم بودند ولی بعد از دوره ای در قرن بیستم، این دو از هم جدا شدند و نمایش نامه مستند، به متنی اطلاق شد که کلمه کلمه آن بر اساس اسناد بود؛ مثل نمایش نامه هایی که درباره محاکمه سران نازی ها یا محاکمه مخترع بمب اتم در آمریکا نوشته شده است.

گلکار همچنین گفت: اما کار تام استاپارد با همه اینها فرق دارد؛ در متن او، شخصیت های تاریخی واقعی هستند ولی او خودش را قائل به این نمی داند که به همه واقعیت های تاریخی پایبند بماند و حتی دو نفر را در شرایطی قرار می دهد که هیچ وق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاپارد درباره هیچ چیز نمایش نامه نوشته است

استاپارد درباره هیچ چیز نمایش نامه نوشته است