مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 بهمن 1394 ساعت 13:552016-02-14اقتصادي

جذب سرمایه گذاری ها در خصوصی سازی با رفع تنگ نظری ها


معاون سابق سازمان خصوصی سازی گفت : برای جذب سرمایه گذاری ها در خصوصی سازی ، تنگ نظری ها را کنار بگذاریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما "اسماعیل غلامی در گفتگو با رادیو اقتصاد ، بهترین راه های جذب سرمایه گذاری در بخش خصوصی را پرهیز از تنگ نظری های موجود دانست .

غلامی درباره سرعت بالای خصوصی سازی در بخش پتروشیمی گفت : مهمترین دلیل این سرعت برتری نسبی این صنعت در مقایسه با صنایع دیگر است که ذخایر بالا و وجود صنایع پایین دستی بسیار موجب این برتری شده است.

وی در خصوص واگذاری صنایع پتروشیمی رازی گفت : این صنعت را یک شرکت ترکیه ای تولید کننده کود شیمیایی خریداری کرد که ضمن ایجاد صنعت در کشور و خود اشتغالی داخلی موجب بالا بردن تولید ناخالص ملی هم شده است.

غلامی درباره مخالفت وزارت نفت با خصوصی سازی این صنعت افزرود : برغم مخالفت وزارتخانه با واگذاری همین اتفاق در آن حوزه هم روی می دهد و بعضی از مخالفان در وازتخانه در گذشته و در بخش پتروشیمی این صنایع را واگذار کرده اند.

وی به حجم بالای رقم سهام در پالایشگاه اشاره کرد و گفت : به عنوان مثال سهام هلدینگ خلیج فارس میلیاردها تومان است و برای خرید این سهم یا باید سرمایه گذار خارجی جذب کرد یا یک نهاد و ارگانی همچون سازمان تامین اجتماعی یا سازمان های دیگر که با توان مالی بالا این سهام را خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذب سرمایه گذاری ها در خصوصی سازی با رفع تنگ نظری ها

جذب سرمایه گذاری ها در خصوصی سازی با رفع تنگ نظری ها