مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 بهمن 1394 ساعت 15:352016-02-17اقتصادي

بسیاری رجوع به وکیل را رویکردی لوکس و تجملی می دانند


نائب رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: اشباع بازار وکالت به دلیل عدم اجرای درست قانون است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدعلی رضایی در نشست اشباع بازار کار وکالت در ایران گفت: اشباع وکالت به اعتبار تعداد وکلا نیست، بلکه به اعتبار مولفه هایی است مانند باورهای اجتماعی مبنی بر اینکه هنوز در جامعه وجود وکیل را یک تخصص نمی دانند و بسیاری از افراد رجوع به وکیل را به عنوان یک رویکرد لوکس و تجملی می دانند، در حالی که در دنیا وکالت یک امر تخصصی و فوق تخصصی است.

وی افزود: از آنجا که وکالت، تخصصی فوق العاده پیچیده است باید در سطح آموزش همگانی در سطوح مختلف به آن بپردازیم تا همه بدانند رجوع به وکیل و امر وکالت ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رییس کانون وکلای دادگستری لرستان با بیان اینکه اشباع بازار وکالت به دلیل عدم اجرای درست قانون است، گفت: اگر وجود وکلا در اکثر پرونده های حقوقی الزامی شود، ما از اشباع بازار وکالت بیرون می آییم.

موانع دیگری که امر وکالت را به نقطه اشباع رسانده این است که ما به رسالت اتحادیه به عنوان موسسه کارآفرین نگاه می کنیم، در حالیکه رسالت اتحادیه تقویت اشخاصی است که مجهز به علم حقوق هستند تا با حضور در محاکم از جان و مال انسان ها صیانت کنند، ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیاری رجوع به وکیل را رویکردی لوکس و تجملی می دانند

بسیاری رجوع به وکیل را رویکردی لوکس و تجملی می دانند