مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 اسفند 1394 ساعت 09:212016-02-20سياسي

معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز: ساخت وساز به افراد اهل فن واگذار شود


معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز گفت: در دورانی که کمیت مطرح بوده، ساخت وساز در اختیار افراد فاقد دانش قرار گرفته که برای احیای معماری ایرانی-اسلامی باید افراد اهل فن کار را به دست بگیرند.

- محمود صفایی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مباحث علمی و نظری نسبت به مباحث عملی مانند مقاوم سازی سخت تر به عرصه اجرا وارد می شود و از این نظر برای آن که یک موضوع را به اجرا بگذاریم به وضع قوانینی نیاز داریم که بتوان آن ها را به شکل عملی و الزام آور مطرح کرد.

وی با ذکر مثالی در این زمینه ابراز داشت: برای موضوع سیمای شهری، مبانی نظری بسیار مناسب و خوبی وجود دارد اما از نظر علمی کار بسیار کمی در سطح شهرها انجام شده و بنابراین برای اجرای یک اندیشه لازم است الگوهای مناسب به صورت قوانین و ضوابط ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: دو دستگاه اصلی تحقق معماری ایرانی اسلامی، نظام مهندسی و شهرداری هستند که اولی از مهندسان تشکیل شده که بدنه کارشناسی ساخت وساز را تشکیل می دهند و مجری قوانین و آیین نامه ها محسوب می شوند و شهرداری نیز به عنوان دستگاهی اجرایی مسئول صدور پروانه، نظارت، اجرا و پایان کار است و توانایی الزام آور برای موظف کردن سازندگان به رعایت قوانین و ضوابط را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز: ساخت وساز به افراد اهل فن واگذار شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز: ساخت وساز به افراد اهل فن واگذار شود