مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اسفند 1394 ساعت 16:352016-02-21حوادث

کشف 13 قلم اشیاء عتیقه تاریخی در قزوین


فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از دستگیری متهم به قاچاق اشیاء عتیقه تاریخی و کشف 13 قلم از این اشیاء در این شهرستان خبر داد.

- سرهنگ رضا اکبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، اظهار کرد: مأموران کلانتری مرکزی این فرماندهی حین گشت زنی در سطح شهر، به یک دستگاه خودرو سواری پژو آردی مشکوک شدند.

وی افزود: مأموران در ادامه با متوقف کردن این خودرو در بازرسی از آن موفق شدند، 13 قلم انواع اشیاء عتیقه و تاریخی شامل یک عدد عقاب سنگی، یک عدد کاسه سنگی، یک عدد مجسمه شیر سنگی، یک عدد مهر استامپی، یک عدد مجسمه سنگی آهو که برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی این اشیای مکشوفه مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد و یک عدد قمه طلاکوب، یک عدد سنجاق سر و یک عدد شی فلزی مربوط به دوره صفویه و دو عدد گوی شیشه ای مربوط به دوره معاصر اسلامی را کشف کنند.

اکبری تصریح کرد: از 13 عتیقه کشف شده دو قلم شامل، یک عدد سکه و یک عدد کتیبه برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی تقلبی بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: در این ارتباط راننده خودرو که دارای سوابق کیفری بوده دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی و روانه زندان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 13 قلم اشیاء عتیقه تاریخی در قزوین

کشف 13 قلم اشیاء عتیقه تاریخی در قزوین