مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 اسفند 1394 ساعت 12:412016-02-26بين الملل

خبر قیامت از کجا شنیده می شود؟


مسجد بزرگ «کوفه» چهارمین مسجد مهم جهان اسلام، پس از مسجدالحرام، مسجدالنبی و مسجد الاقصی به شمار می رود که در 12 کیلومتری شمال شهر نجف در عراق واقع شده است.

- مسجد بزرگ کوفه چهارمین مسجد مهم جهان اسلام، پس از مسجدالحرام، مسجدالنبی و مسجد الاقصی به شمار می رود که در 12 کیلومتری شمال شهر نجف در عراق واقع شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه رسانه های خبرگزاری تسنیم" ، نقل شده است که حضرت آدم(ع) این مسجد را بنا گذاشت و حضرت نوح(ع) پس از طوفان آن را بازسازی نمود.

لشکر مسلمانان هفده سال پس از هجرت نبی اکرم(ص) در مدائن به سر می برد که آب و هوای آن برای سربازان "حجاز" بسیار طاقت فرسا بود.

از همین رو آنها را به حالت مرگ انداخته بود.

خلیفه وقت مسلمانان پس از آگاه شدن از شرایط به دنبال چاره ای گشت بنابراین به پیشنهاد سلمان فارسی شهر کوفه محل استقرار سپاهیان اسلام شد و بر آن شدند تا پیش از ساخت هرگونه عمارتی مسجد کوفه را بازسازی کنند.

حضور امیرالمومنین علی(علیه السلام) در سال 36 هجری به همراه فرزندانشان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز اهمیت مسجد کوفه را بیش از پیش ساخت.

امیرالمؤمنین(ع) بارها در مسجد کوفه اقامه نماز کرد و بسیاری از خطبه های گوهربار ایشان در این مکان مقدس خوانده شد، امام علی(ع) همچنین بخش قابل توجهی از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر قیامت از کجا شنیده می شود؟

خبر قیامت از کجا شنیده می شود؟