مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 اسفند 1394 ساعت 16:062016-02-27فرهنگي

اعضای شورای سیاستگزاری و دبیر اولین همایش کودکان، سینما، اچ آی وی، ایدز معرفی شدند


اعضای شورای سیاستگزاری و دبیر اولین همایش کودکان، سینما، اچ آی وی، ایدز معرفی شدند و این همایش سه شنبه 11 اسفند ساعت 17 در خانه سینما برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از"، فرزاد توحیدی دبیر وعضو شورای سیاستگذاری این همایش با اشاره به اهداف این همایش گفت: دلیل اصلی برگزاری همایش کودکان، سینما، اچ آی وی و ایدز از آن رو است که سینماگران، آگاهانه به این مسئله و عوارض اجتماعی آن بپردازند.

نمونه های مختلفی در سینمای ایران، چه مستند و چه داستانی به این موضوع پرداخته اند که کمیاب اند، و متاسفانه بسیاری از آنها با نگاه و برداشت نادرست به اچ آی وی و ایدز نگاه کرده اند.

وی ادامه داد : انتقال اچ آی وی از مادر به کودک یکی از سه راه انتقال این ویروس است.

ویروسی که به سندرم ایدز منجر می شود این سندرم درمان قطعی ندارد و تا پایان عمر باید با آن سر کرد، همچون بسیاری بیماری های دیگر که چنین اند.

آمار کودکانی این چنین متاسفانه رو به افزایش است این کودکان و این مسئله اجتماعی، نیازمند توجه بیشتر رسانه ای است، به دو دلیل نخست نیاز آنها به توجه ویژه و دوم آگاهی بخشی در این زمینه در جامعه، کشورهای جهان متعهد شده اند که سال 2030، سال پایان اپیدمی ایدز باشد این تعهد فراتر از تعهدی دولتی، تعهدی است اجتماعی که هر کسی به سهم خود باید در این راه بکوشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعضای شورای سیاستگزاری و دبیر اولین همایش کودکان، سینما، اچ آی وی، ایدز معرفی شدند

اعضای شورای سیاستگزاری و دبیر اولین همایش کودکان، سینما، اچ آی وی، ایدز معرفی شدند