مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 اسفند 1394 ساعت 09:252016-03-01فرهنگي

دزدهای علاقه مند به کتیبه های سنگی + تصاویر


سریال دنبالهدار دزدی ها را نخست از مجسمه ها و تندیس های تهران آغاز کردند؛ پس از مدتی که سرو صداها خوابید، سراغ تزیینات تاریخی پایتخت آمدند و در سکوت، - بیش از پنج خانه و بنای تاریخی را به یغما بردند و حالا سرقت ها از دیگر عناصر بناهای تاریخی مُد شده است.

اما این بار، در شهرهای کوچک تا کمتر کسی را متوجه خود کنند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، پس از خبر سرقت های سریالی کاشی ها و تزیینات بناهای تاریخی، این بار سارقان علاقمند به کتیبه های سنگی شده اند.

در ماه گذشته چند کتیبه سنگی دوران صفویه، یکی در شهر پیربکران اصفهان و دیگری در شهر بابل سرقت شده است.

کتیبه هایی که بارزترین و ماندگارترین ابزار ذخیره و انتقال اطلاعات، اندیشه ها، فرهنگ ها، هویت و تمدن بشری همراه با یک حقیقت زیباشناسی از نسل های گذشته تا نسل حاضر بوده اند.

زیارتگاه سارا خاتون (سارح بت حاشر) که قدمت آن براساس برخی مستندات به 1000 سال پیش برمی گردد، در و کتیبه سنگی به ابعاد 60 در 80 سانتی متر بود که مورد دستبرد قرار گرفته است.

سرقت کتیبه های تاریخی سیون ماه گرفته ، رییس انجمن کلیمیان اصفهان با تایید این خبر گفت: کتیبه سنگی 400 ساله زیارتگاه سرقت شده است که موضوع توسط کلانتری شهرستان فلاورجان در حال پیگیری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دزدهای علاقه مند به کتیبه های سنگی + تصاویر

دزدهای علاقه مند به کتیبه های سنگی + تصاویر