مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 اسفند 1394 ساعت 10:452016-03-02اقتصادي

سفرهای نوروزی با طعم گرانی بلیت


افزایش قیمت بلیت های نوروزی هر ساله در روزهای منتهی به سال غافلگیری مسافران را رقم می زند که در بسیاری از مواقع انصراف از سفر را برای بسیاری از اقشار متوسط و ضعیف جامعه در پی دارد.

هزینه های سفر هر سال گران از سال قبل می شود تا ضرب المثل" سال به سال دریغ از پارسال" برای خانوارهایی که سالیان سال است نمی توانند به سفر بروند مصداق بارزی پیدا کند.

گرانی بلیت هواپیما، قطار و حتی اتوبوس و همچنین هتل ها وحتی گرانی نرخ بنزین مزید بر علت شده تا بسیاری از مردم که توان مالی کمی دارند عطای سفر را به لقای آن ببخشند.

آزادسازی قیمت بلیط مسافرتیهمه ساله قبل از اینکه سال نو شود تغییر و افزایش نرخ ها گوی سبقت را از هر چیزی ربوده و بی انگیزگی را در مردم ایجاد می کنند که این موضوع امسال نیز همانند سال های گذشته با افزایش 20 درصدی و 30 درصدی نرخ بلیت ها مردم را غافلگیر کرد.

شنیدن اخباری مبنی بر افزایش 15 درصدی نرخ بلیت اتوبوس، 20 درصدی نرخ بلیت قطار و همچنین 30 درصدی نرخ بلیت هواپیما نمونه های بارزی از نوسان قیمتی است که نمی تواند مسافر را به سفر خوشبین کند.

هر چند نمی توان منکر هزینه های حمل و نقل عمومی شد اما نباید بی توجه به حقوق مصرف کننده هر ساله در بحبوحه عید نرخ های نجومی را به مردم تحمیل کرد، در همین راستا خبرگزاری خانه ملت به منظور بررسی باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفرهای نوروزی با طعم گرانی بلیت

سفرهای نوروزی با طعم گرانی بلیت