مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 اسفند 1394 ساعت 11:102016-03-02اقتصادي

از پرطرفدارترین نام های منتخب تا کاهش طلاق در جنوب شرق کشور


امروزه بیشتر خانواده ها ترجیح می دهند نام های خاص برای فرزندان شان انتخاب کنند اما سازمان ثبت احوال سیستان و بلوچستان رکوردار ثبت دو نام فاطمه و محمد از سوی خانواده ها برای فرزندان شان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، سازمان ثبت احوال سازمانی است که هویت مردم را در اختیار دارد و در فصل یک قانون ثبت احوال وظایف این سازمان مشخص شده که هم اکنون بیش از 100 نوع خدمت در ادارات ثبت احوال استان ارائه می شود و از بین این خدمات می توان به ثبت به موقع واقعه های حیاتی، صدور اسناد هویتی و تولید و انتشار آمارهای جمعیتی به عنوان سه ماموریت اصلی و مهم در دل صندوق خدمات این سازمان اشاره کرد.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در خصوص نام های پرطرفدار استان به خبرنگار ایسنا گفت: در 11 ماهه ابتدای سال جاری نام محمد با 1890 انتخاب و فاطمه با 2120 انتخاب برای نوزادان بیشترین فراوانی را داشته اند.

رضا راحت دهمرده با اشاره به اینکه در گذشته کارهای سجلی به صورت دستی از طریق مامور ثبت احوال بررسی و بر اساس دستورالعمل های مربوطه نام مورد نظر انتخاب می شد، تصریح کرد: امروزه به دلیل اینکه سازمان ثبت احوال کشور بر این موضوع نظارت داشته باشد چند کتاب با بیش از6000 هزار نام استخراج و ویرایش شده که در اختیار مرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از پرطرفدارترین نام های منتخب تا کاهش طلاق در جنوب شرق کشور

از پرطرفدارترین نام های منتخب تا کاهش طلاق در جنوب شرق کشور