مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 اسفند 1394 ساعت 19:102016-03-04سياسي

تخریب سالانه 7 میلیون هکتار از جنگل های گرمسیری دنیا


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: کاهش تنوع زیستی جنگل ها و تخریب برخی گونه های گیاهی را یکی از معضلات منابع طبیعی در سطح دنیا برشمرد و افزود: - سالانه بیش از 7 میلیون هکتار از جنگل های گرمسیری در دنیا در حال تخریب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، مهندس داود زارع ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان پیش از خطبه های نماز جمعه شهر رشت، به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری، اظهار کرد: حدود یک میلیون و 17 هزار هکتار جنگل، مرتع و اراضی جنگلی داریم که 564 هزار هکتار آن جنگل، 224 هزار هکتار مرتع و بقیه اراضی جلگه ای و ساحلی است.

وی کاهش تنوع زیستی جنگل ها و تخریب برخی گونه های گیاهی را یکی از معضلات منابع طبیعی در سطح دنیا دانست و گفت: سالانه بیش از 7 میلیون هکتار از جنگل های گرمسیری در دنیا در حال تخریب است.

خوشبختانه موفق شدیم با اقدامات انجام شده در خصوص تخریب در سطح جنگل های شمال، از رتبه 79 در تخریب به رتبه 18 ارتقاء یابیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بر ضرورت کاهش سطح برداشت در عرصه های جنگلی به عنوان اولویت سازمان جنگل ها تأکید کرد و گفت: طرح های جنگل داری در بیش از 400 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی گیلان اجرایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب سالانه 7 میلیون هکتار از جنگل های گرمسیری دنیا

تخریب سالانه 7 میلیون هکتار از جنگل های گرمسیری دنیا