مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 اسفند 1394 ساعت 09:552016-03-06اجتماعي

تخریب زیستگاه های اورانگوتان های سوماترایی ادامه دارد


بررسی ها نشان می دهد اگرچه تعداد اورانگوتان های منطقه سوماترای اندونزی بیش از آمارهای منتشر شده است اما خطر کاهش جمعیت آنها همچنان ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بررسی آمده است با وجود آنکه جمعیت یک گونه در معرض خطر از اورانگوتان های سوماترایی دو برابر آماری است که تصور می شد با این حال از دست رفتن زیستگاه های طبیعیِ این گونه جانوری و شکار بی رویه، کاهش سریع جمعیت این اورانگوتان ها را به دنبال خواهد داشت.

یک تیم بین المللی از کارشناسان به سرپرستی سرگی ویچ از دانشگاه جان مورز لیورپول برآورد کرده اند، مجموع تعداد اورانگوتان های سوماترایی نزدیک به 14 هزار و 600 قلاده است در حالی که پیش از این، تعداد این گونه جانوری 6600 اعلام شده بود.

این تیم کارشناسی همچنین اظهار داشتند: موضوع مهم تر از جمعیت واقعی اورانگوتان ها، تراکم جمعیتی این حیوانات است که در جنگل های مختلف زندگی می کنند چراکه با از بین رفتن سریع جنگل ها کاهش قابل توجه تعداد اورانگوتان ها هم تداوم پیدا می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمونگابی، در این بررسی آمده است تراکم جمعیتی اورانگوتان های سوماترایی در جنگل های گرمسیری در بالاترین میزان است و تراکم جمعیتی آنها در جنگل های فرسایش یافته یا مناطق نزدیک به محل سکونت انسان ها پایین ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب زیستگاه های اورانگوتان های سوماترایی ادامه دارد

تخریب زیستگاه های اورانگوتان های سوماترایی ادامه دارد