مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 اسفند 1394 ساعت 09:262016-03-07اجتماعي

فارس گزارش می دهد گیلان بهشت ایران +تصاویر


استان همیشه سبز و خوش آب و رنگ گیلان به عنوان بهشت ایران برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از رشت، گیلان با مساحت حدود 14 هزار و 711 کیلومتر مربع شمالی ترین استان کشور با مرکزیت رشت است.

گیلان پس از کهگیلویه و بویراحمد کوچک ترین استان کشور محسوب می شود که از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته های البرز، از شرق به مازندران و از شمال باختری به اردبیل محدود است.

گیلان را سرزمینی خوش و آب و رنگ است و هر نقطه از این استان سرسبز دارای زیبایی های خاصی بوده که نظر هر بیننده را به خود جلب می کند.

هر کدام از 16 شهرستان گیلان که تعداد زیادی از روستاهای زیبا را در خود دارند که از جاذبه های زیادی برخوردار هستند که هر ساله در ایام تعطیلات و یا غیر تعطیل مسافران و گردشگران بسیاری را در پذیرا می شوند.

گیلان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی کم نظیری بوده و وجود جنگل های انبوه، شالیزارهای وسیع، زیستگاه های پرندگان، آبگیرها، رودها، سواحل چشم نواز دریای خزر، پارک ها و انواع گیاهان زیبا و نایاب از جاذبه های ارزشمند طبیعی این استان به شمار می روند.

هنرهای سنتی و صنایع دستی در گیلان از قدمت و تنوع زیادی برخوردار است که می توان به چادرشب بافی، بامبوبافی، نمدمالی، منبت ، گره چینی، سفالگری، حصیربافی، رشتی دوزی، لباس محلی، شال با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد گیلان بهشت ایران +تصاویر

فارس گزارش می دهد گیلان بهشت ایران +تصاویر