مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 اسفند 1394 ساعت 04:052016-03-09سياسي

از معادل های فارسی حوزه ICT راضی هستید؟


برخی می گویند «واژه جدید مثل کفش نو است»؛ اول پا را می زند ولی به مرور جای خود را باز می کند.

لغات حوزه فناوری اطلاعات هم می توانند مصداق این مورد باشند، - برخی می گویند واژه جدید مثل کفش نو است ؛ اول پا را می زند ولی به مرور جای خود را باز می کند.

لغات حوزه فناوری اطلاعات هم می توانند مصداق این مورد باشند، اما معادل سازی این واژه ها تا چه اندازه مورد استقبال و استفاده قرار گرفته است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، انتخاب جایگزین برای واژه های بیگانه بخشی از وظیفه فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی است و در این زمینه، ارتباطات و فناوری اطلاعلات نیز از این قاعده مستثنی نشده و نمونه های بسیاری در این حوزه وجود دارد که حاصل معادل سازی فرهنگستان و تغییر از زبان های دیگر به زبان فارسی است.

در این میان نکته ای وجود دارد مبنی بر اینکه مردم چه میزان از این واژه های معادل استفاده می کنند و البته اگر از آنها دلیل عمومیت نیافتن یا پذیرش واژگان را بپرسید، به نواقصی همچون سنگین بودن تلفظ، خوش آهنگ نبودن یا بی ارتباطی معنی واژه جدید با واژه بیگانه اشاره خواهند کرد.

فرهنگستان گاهی معادل هایی برای برخی از واژه های بیگانه برمی گزیند که درواقع ترجمه لغت به لغت این کلمات است؛ درواقع به نظر می رسد برخی از کلمات ناچار به تغی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از معادل های فارسی حوزه ICT راضی هستید؟

از معادل های فارسی حوزه ICT راضی هستید؟