مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 اسفند 1394 ساعت 10:002016-03-09بين الملل

درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه برای بازدید از زندان های آمریکا


گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه از آمریکا خواست اجازه بازدید از تمام مراکز بازداشت در این کشور را داده و استفاده گسترده از حبس انفرادی طولانی مدت و بی حد علیه ده ها هزار زندانی را متوقف کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، خوآن مندز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور شکنجه همچنین از دولت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا خواست تا درباره وضعیت حقوق بشر و سوءرفتارهای نیروهای امنیتی در زندان "گوآنتانامو" علیه زندانیان تحقیقات انجام داده و عاملان آن را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

وی گفت: هر زندانی که به عنوان بخشی از طرح تعطیلی زندان گوآنتانامو منتقل می شود باید با وی در راستای استانداردهای بین المللی رفتار شود.

مندز در نشست شواری حقوق بشر سازمان ملل گفت: پنج سال است که درخواست من از آمریکا برای بازدید از تمام زندان های آن معلق باقی مانده است.

باراک اوباما اصلاح در سیستم قضایی را در دستورکار قرار داده و ژوییه گذشته به عنوان اولین رییس جمهور آمریکا از یک زندان ایالتی بازدید کرد.

وی ژانویه نیز گفت که مجازات حبس انفرادی برای نوجوان ها را در زندان های فدرال منع می کند و در ادامه باز اثرات زیان بار روانی آن سخن گفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه برای بازدید از زندان های آمریکا

درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه برای بازدید از زندان های آمریکا