مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 اسفند 1394 ساعت 13:102016-03-13اقتصادي

تولیدات مشترک با پژو برای بازار ایران گران است؟


برخی ناظران و فعالان عرصه خودرو بر این باورند که تولید مشترک بین شرکت های خودروسازی داخلی با شرکت های معتبر خارجی باید به گونه ای انجام شود که اقشار با درآمد کم و متوسط، - امکان خرید این خودرو ها را در بازار داخلی و در بازار های صادراتی از جمله کشور های همسایه داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، بعد از امضای قرارداد بین ایران خودرو با شرکت پژو برای حضور مجدد محصولات این شرکت در بازار ایران دیدگاه های مختلفی نسبت به آن مطرح شد، برخی معتقد بودند این قرارداد می تواند زمینه رقابت را در بازار داخل بیشتر کند و تا حدی باعث کاهش قیمت خودروهای داخلی شود.

برخی دیگر هم کاهش قیمت خودروهای داخلی بعد از قرارداد را مردود دانستند و معتقد بودند که حضور پژو در ایران صرفا باعث ورود مدل های جدید خودرو و از سوی دیگر باعث ارتقا و بهبود ساخت داخل و صادرات خودرو می شود و اینکه این موضوع ارتباطی با قیمت در بازار داخل پیدا نمی کند.

اما برخی از ناظران و فعالان اقتصادی معتقد هستند که شرکت های خودروسازی ایران در مشارکت با خودروسازان جهان باید تولید خودروهای ارزان قیمت و در سطح قدرت خرید مردم را دنبال کنند، چراکه به باور آن ها مردم بیشتر به خودروهایی تمایل نشان می دهند که متناسب با درآمد و قدرت خرید انان طراحی شده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولیدات مشترک با پژو برای بازار ایران گران است؟

تولیدات مشترک با پژو برای بازار ایران گران است؟