مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 اسفند 1394 ساعت 10:202016-03-14دانش

شناسایی یک گونه ماهی کور جدید در کشور


دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در روند انجام پایان نامه کارشناسی ارشد خود توانست یک گونه ماهی کور جدید را شناسایی و نام گذاری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی ایسنا، فرانک محمدی نژاد چارقوییه، دانشجوی محیط زیست کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی درباره این پروژه گفت: در ایران دو گونه ماهی کور در غار لون لرستان وجود دارد که ماهی کور ایرانی (Garra typhlops (Farashi et al.

, 2014 از خانواده کپورسانان (Cyprinidae) و سگ ماهی غارزی (Paracobitis smithi (Greenwood, 1976 از خانواده سگ ماهیان (Balitoridae (Nalbant and Bianco,1998 هستند.

وی ماهی کور ایرانی را از گونه های اندمیک و کمیاب ایران دانست و ادامه داد: این گونه در لیست قرمز IUCN در جایگاه آسیب پذیر قرار دارد و دامنه پراکنش آن محدود به زیستگاه غار لون در استان لرستان، شهرستان خرم آباد است.

محمدی نژاد چارقوییه افزود: محدود بودن پراکنش این گونه در منطقه ای کوهستانی و دسترسی مشکل به محل، نداشتن ارزش اقتصادی، عدم شناخت کافی از این گونه و کم اهمیت بودن گونه های آبزی در بحث حفاظت گونه های حیات وحش از جمله عواملی هستند که باعث شده اند در امر حفاظت و مدیریت این گونه تاکنون غفلت بسیاری روی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی یک گونه ماهی کور جدید در کشور

شناسایی یک گونه ماهی کور جدید در کشور