مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 اسفند 1394 ساعت 14:402016-03-16سياسي

سنت های حسنه نوروز در بیان آیت الله مکارم شیرازی


آیت الله مکارم شیرازی در آستانه تعطیلات سال جدید، توصیه هایی به مردم ارائه کرد و خواستار توجه به سنت های حسنه و پرهیز از تجملات و تشریفات در برنامه های نوروزی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در آخرین جلسه درس خارج خود در سال 1394 در مسجد اعظم قم، پیشاپیش سال جدید را به ملت ایران تبریک گفت و با اشاره به این که مراسم عید نباید آمیخته با هواپرستی شود، گفت: آداب و رسومی که از پیشینیان مانده، بسیاری از آن خوب است، اما برخی از آنها خرافی و غلط است که باید آنها را کنار گذاشت.

مکارم شیرازی تاکید کرد: همه آنچه از گذشتگان به ما رسیده خوب نیست، قرآن کریم و روایات دینی مذمت می کند کسانی را که چشم و گوش بسته عمل می کنند.

این مرجع تقلید در ادامه به بیان توصیه های نوروزی خطاب به مردم پرداخت و تاکید کرد: نظافت و خانه تکانی در ایام عید نوروز و هر زمان دیگری کار نیک و پسندیده ای است، صله رحم نیز نیز از همین دست سنت ها است که کدورت ها را از بین می برد، دشمنی ها را تقلیل می دهد، تفریحات سالم نیز به انسان نشاط و نیرو می دهد.

وی تاکید کرد: چشم و هم چشمی ها، به رخ کشیدن تشریفات، مسابقه در تجملات و تخریب محیط زیست کارهایی است که از نظر اسلام ممنوع است و باید از آن خود داری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنت های حسنه نوروز در بیان آیت الله مکارم شیرازی

سنت های حسنه نوروز در بیان آیت الله مکارم شیرازی