مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 فروردین 1395 ساعت 02:202016-03-23اجتماعي

از گران ترین موزه تا نگاره های قاجاری


تهران فقط خوابگاه کارمندان و دانشجویان نیست، بلکه این کلان شهر در کنار نازیبایی هایی که دارد، در نوروز بهترین مکان برای زندگی است.

نوروز فرصتی است که می توان با کمترین ترافیک، - سروصدا و آلودگی محیط زیستی، به دیدن مکان های نفیس، تاریخی و سرسبز تهران رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سرویس میراث فرهنگی ایسنا، سه عمارت تاریخی در مرکز شهر تهران از جمله بهترین گزینه ها برای گذراندن این روزهای تمیز و زیبا در پایتخت کشور هستند.

باغی از نگاره های قاجاری در ضلع شمالی میدان بهارستان، خیابان صفی علیشاه، خیابان شریعتمدار، باغ - موزه نگارستان قرار دارد.

بنایی که در زمان ساخت، خارج از تهران و با کاربری مرکزی ییلاقی - حکومتی بود، اما در سال 1284 ه‍جری قمری که ناصرالدین شاه بر وسعت شهر تهران افزود، این بنا داخل حصار جدید شهر قرار گرفت و پس از کاخ های صاحبقرانیه و سلطنت آباد، این باغ در اختیار نهادهای حکومتی قرار گرفت.

باغ نگارستان مرکز ییلاقی - حکومتی قاجارها به دلیل وجود نقاشی ها و نگاره های متعدد از فتحعلی شاه و درباریان او در ساختمان های مختلف، این باغ به نام نگارستان شهرت یافته است.

این قصر - باغ در روزگار خود وسعت زیادی داشت، به گونه ای که براساس اسناد قاجاری، دروازه جنوبی آن در ضلع شمالی میدان بهارستان بود و از سمت شرق به دروازه شمیران و از س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از گران ترین موزه تا نگاره های قاجاری

از گران ترین موزه تا نگاره های قاجاری