مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1395 ساعت 12:412016-03-28بين الملل

سفر بان به امان؛ تاکید اردن و سازمان ملل بر احیای روند سازش


دبیر کل سازمان ملل متحد و پادشاه اردن بر پایان دادن به رکود روند سازش بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی و ازسرگیری مذاکرات دو طرف تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم" به نقل از خبرگزاری آلمان، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل که به امان پایتخت اردن سفر کرده است با عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف به بررسی راهکار تقویت توان اردن برای مقابله با مشکلات مربوط به بحران حضور پناهجویان سوری (یک و نیم میلیون نفر) در اردن و راهکار اجرای توصیه های کنفرانس لندن که ماه گذشته برگزار شد و نیز پایبندی طرف ها به حمایت از کشورهایی که از بحران پناهجویان متاثر شده اند از جمله اردن، پرداختند.

بان کی مون و عبدالله دوم همچنین تحولات کنونی منطقه بویژه اوضاع خاورمیانه، بحران سوریه و تلاش های منطقه ای و بین المللی مربوط به مبارزه با تروریسم و افراطی گری را بررسی کردند.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر بان به امان؛ تاکید اردن و سازمان ملل بر احیای روند سازش

سفر بان به امان؛ تاکید اردن و سازمان ملل بر احیای روند سازش