مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 فروردین 1395 ساعت 10:502016-03-31بين الملل

«طاق نصرت» پالمیرا زنده می شود


پس از تخریب وحشیانه «طاق نصرت» شهر باستانی پالمیرا به دست نیروهای داعش، نسخه سه بعدی آن با همکاری باستان شناسان ساخته می شود.

- پس از تخریب وحشیانه طاق نصرت شهر باستانی پالمیرا به دست نیروهای داعش، نسخه سه بعدی آن با همکاری باستان شناسان ساخته می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گروهی از باستان شناسان بین المللی در پی تخریب آثار باستانی شهر پالمیرای سوریه به دست نیروهای داعش، تصمیم گرفته اند که نسخه سه بعدی طاق نصرت را به عنوان نماد زنده ای از این اثر تاریخی در میدان ترافالگار لندن بنا کنند، نسخه دیگری از این بنای سه بعدی در میدان تایمز نیویورک به نمایش درمی آید.

پالمیرا شهر تاریخی استان حمص ، یکی از مهم ترین ویرانه های تاریخی جهان و یکی از آثار ثبت شده سوریه در میراث جهانی یونسکو است.

قدمت بخش اعظم ویرانه های پالمیرا به قرن های اول و دوم میلادی بازمی گردد.

این شهر باستانی پاییز سال گذشته میلادی به دست گروه تروریستی داعش تخریب شد، طاق نصرت در زمان امپراطوری رم در این مکان بنا شده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازلابراتوری ایکوییپمنت، اسکن سه بعدی این سازه از ماه دسامبر آغاز شده و پیش بینی می شود در سال جاری میلادی به نتیجه برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«طاق نصرت» پالمیرا زنده می شود

«طاق نصرت» پالمیرا زنده می شود