مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1395 ساعت 09:102016-04-02اقتصادي

تحقق وعده مهاجرت بین اپراتورهای موبایل در سال 95


طرح ترابردپذیری شماره های موبایل از جمله طرح هایی است که اجرای آن چند سالی به تعویق افتاده اما به هر صورت وعده داده شده که سرانجام این طرح در سال 1395 اجرایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، تا اواسط سال گذشته حدود 70 کشور دنیا به ارائه خدمات ترابرد پذیری شماره ها (Mobile Number Portability) پرداخته بودند، حدود 14 کشور هم پیگیر این روند بودند و بدین ترتیب بیش از 320 اپراتور دنیا به اجرای این طرح پرداخته و یا حداقل به دنبال عملیاتی کردن آن بودند.

در ایران نیز طی سال های گذشته بارها چنین موضوعی مطرح شد اما هربار به دلایل متعددی که شاید مهم ترین آنها نارضایتی و مخالفت برخی اپراتورهای موبایلی بود اجرای این طرح به زمانی دیگر موکول شد.

حال حدود دو سال است دولت عزم خود را برای این نقل و انتقال بین اپراتوری مشترکان جزم کرده و از زمان اعطای مجوز ارائه خدمات نسل سه و چهار موبایل (3Gو 4G) اجرای طرح ترابردپذیری شماره ها را به عنوان یکی از پیش شرط های اعطای این مجوز درنظر گرفته است.

بر همین اساس اواسط سال گذشته، از سرمایه گذاری 640 میلیارد ریالی برای اجرای طرح ترابرد پذیری شماره تلفن همراه خبر داده و گفت: سرمایه گذاری که طی سالهای گذشته اپراتورهای موبایل برای توسعه انجام داده اند رقم خوبی است و در کل سرمایه گذاری در زمینه ICT در کشور رقم بالایی دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق وعده مهاجرت بین اپراتورهای موبایل در سال 95

تحقق وعده مهاجرت بین اپراتورهای موبایل در سال 95