مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 فروردین 1395 ساعت 12:552016-04-03بين الملل

ماده محافظ ضدجاذب سیال و آلودگی هوا محصول مشترک محققان ایرانی و فرانسوی


محققان ایرانی و فرانسوی پس از چهار سال و نیم تلاش تحقیقاتی مشترک موفق به تولید محصولی شدند که از مواد مختلف همچون سنگ، چوب، آجر، پارچه و فرش در برابر نفوذ آب، - لکه شدن و جذب آلودگی هوا محافظت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، این ماده محافظ ضدجاذب سیال و آلودگی با همکاری دکتر فرزاد حاتمی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و موسسه تحقیقاتی گارد اینداستریال فرانسه به نتیجه رسیده و هم اکنون در مقیاس صنعتی در بسیاری از طرح های مدرن و تاریخی کشورهای فرانسه، بلژیک، هلند و چین استفاده شده است.

این محصول به عنوان ماده ای استاندارد برای حفاظت از ساختمان ها جوایز متعدد بین المللی شامل جایزه Eco Trophees 93 و Eco Friendly Award 2008 در بخش محصولات زیست محیطی را دریافت کرده است.

حاتمی درخصوص ویژگی های این ماده جدید که با عنوان گارد پروتکت نامگذاری شده است گفت: این محصول در12 مشتق اصلی قابلیت استفاده در برابر نفوذ آب، روغن و بیشتر مایعات بر روی سطوح مصالح ساختمانی را داراست.

وی با بیان اینکه این محصول از خانواده محصولات نانو نبوده و طول عمر و ماندگاری بالایی دارد افزود: اثر ضد روغن و ضد لکه این ماده محافظ از نفوذ تمام لکه های روغنی جلوگیری و در برابر تاثیر آلودگی های هوای شهری و صنعتی بر روی نماهای ساختمان ها که پوششی از سنگ یا سیمان و آجر دارن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماده محافظ ضدجاذب سیال و آلودگی هوا محصول مشترک محققان ایرانی و فرانسوی

ماده محافظ ضدجاذب سیال و آلودگی هوا محصول مشترک محققان ایرانی و فرانسوی