مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1395 ساعت 08:312016-04-11اقتصادي

دیوار کوتاه کارگران بیمه را به حق بُن بازگرداند/ جزییات تغییرات جدید فیش های حقوق


با تصمیم جدید تامین اجتماعی برای دریافت حق بیمه از بن نقدی 110 هزار تومانی سال 95 کارگران، مبلغ بن امسال به ماهیانه 102300 تومان کاهش یافت و هزینه بیمه کارفرمایان هم 25300 تومان بالا رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو "دریافت حق بیمه از بن نقدی کارگران به عنوان یکی از مزایای جانبی شغل چند سالی است که مطرح شده و در دو سه سال اخیر بحث آن در شورای عالی کار مطرح شده است؛ با این حال، در سال گذشته سازمان تامین اجتماعی از بن نقدی کارگران حق بیمه دریافت کرده است.

در سال 93 بحثی پیرامون دریافت و یا عدم دریافت حق بیمه از بن نقدی کارگران مطرح شده بود که با مخالفت شدید کارفرمایان و همراهی وزیر صنعت، کار به شورای عالی کار کشیده شد و در آنجا لغو دریافت حق بیمه از بن نقدی کارگران که در آن سال 80 هزار تومان بود به تصویب شورا رسید.

کارفرمایان معتقد بودند دریافت حق بیمه از بن نقدی کارگران که از مزایای جانبی و انگیزشی شغل است تفسیر درستی نیست و از اینرو برای آنها تنها یک هزینه اضافه و برای کارگران هم بی فایده است.

البته افزایش دریافت حق بیمه برای کارگرانی که در دو سال آخر دوران خدمت خود قرار داشتند می توانست موثر باشد و میزان حقوق دوران بازنشستگی آنها را افزایش دهد، اما برای سایر گروه های شغلی فایده ای نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوار کوتاه کارگران بیمه را به حق بُن بازگرداند/ جزییات تغییرات جدید فیش های حقوق

دیوار کوتاه کارگران بیمه را به حق بُن بازگرداند/ جزییات تغییرات جدید فیش های حقوق