مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1395 ساعت 12:202016-04-11اقتصادي

هفتگانه های مهم راه آهن در تحقق اقتصاد مقاومتی


مدیرعامل شرکت راه آهن بر نقش شبکه ریلی در تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت : راه آهن در 7 بند از 24 بند سیاست های اقتصاد مقاومتی حضور دارد.

- پورسید آقایی اظهار کرد: در بند 10 سیاست های اقتصاد مقاومتی به ترانزیت اشاره شده است و ترانزیت یعنی راه آهن ، زیرا آنچه در کشور سودآوری دارد ترانزیت ریلی است .

در مقابل رشد ترانزیت جاده ای کشور به دلیل مصرف سوخت، فرسودگی راه ها و آلایندگی های محیط زیستی منافعی برای کشور کسب نمی کند.

وی درباره بند 12 سیاست اقتصاد مقاومتی که پیوندهای راهبردی با کشورهای همسایه است ، گفت: اولین مباحثی که در مذاکرات با کشورهای همسایه در اجلاسهای مشترک مطرح می شود بحث حمل و نقل و موضوع ارتباط ریلی بین کشورها است تا از این طریق حمل بار بیشتر شود و با برقراری خطوط ریلی مسافری، پیوندهای ملی ، محکم شود.

صرفه جویی 9 میلیارد دلاری با تغییر مد حمل و نقلی از جاده به ریل معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در بند 13 سیاست های اقتصاد مقاومتی ، افزایش صادرات فرآورده های نفتی یکی از سیاست های مورد تأکید است.

در حال حاضر، مصرف در بخش حمل و نقل20 میلیارد لیتر گازوییل است که اگر این حمل و نقل با راه آهن باشد می توان با 3 میلیارد لیتر گازوییل همه این حمل و نقل را انجام داد و 17 میلیارد لیتر گازوییل به ارزش 9 میلیارد دلار صرفه جویی حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتگانه های مهم راه آهن در تحقق اقتصاد مقاومتی

هفتگانه های مهم راه آهن در تحقق اقتصاد مقاومتی