مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 ساعت 11:012016-04-13پزشكي

مدیران رسانه ملی شرایط تولید محصولات آگاهی بخش در زمینه ایدز را فراهم کنند


 بیماری ایدز به دلایل گوناگون و از راههای مختلف منتقل می شود و از آنجایی که شناخت کافی درباره این بیماری در جامعه وجود ندارد همین باعث شده نوعی واهمه در تولید آثار مرتبط با این بیماری به وجود آید.

- منوچهر اکبرلو منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اصلی ترین عامل پرهیز سینما و تلویزیون از تولید آثار با مضمون بیماران ایدز را کم دانشی مدیران می داند.

این منتقد با اشاره به ریشه های ابتلا به ایدز بیان می دارد: بیماری ایدز به دلایل گوناگون و از راههای مختلف منتقل می شود و از آنجایی که شناخت کافی درباره این بیماری در جامعه وجود ندارد همین باعث شده نوعی واهمه در تولید آثار مرتبط با این بیماری به وجود آید.

اکبرلو خاطرنشان ساخت: مدیران فرهنگی و مدیران سینما و تلویزیون نیز متأثر از این کم دانشی گمان می کنند پرداختن به این بیماری و بخصوص ریشه های ابتلا به آن در سینما و تلویزیون جزو خطوط قرمز است در صورتی که چنین نیست و تلویزیون و سینمای ایران باید با ساخت آثار دراماتیک در این زمینه پیشرو باشند.

این منتقد ادامه داد: این عدم شناخت از بیماران اچ.

آی.

وی حتی در نهادهای آموزشی و از جمله وزارت آموزش و پرورش موانع زیادی برای آموزش و آگاهی بخشی به دانش آموزان درباره بیماری ایدز به وجود آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیران رسانه ملی شرایط تولید محصولات آگاهی بخش در زمینه ایدز را فراهم کنند

مدیران رسانه ملی شرایط تولید محصولات آگاهی بخش در زمینه ایدز را فراهم کنند