مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 ساعت 22:202016-04-13بين الملل

رویترز:اتحادیه اروپا در پی احیای روابط با ایران


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صدر هیاتی به تهران سفر می کند تا پس از یک دهه در بالاترین سطح اتحادیه اروپا مذاکراتی بین دو طرف صورت بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما"؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی از بروکسل به قلم رابین اموت نوشت:مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صدر هیاتی به تهران سفر می کند تا پس از یک دهه در بالاترین سطح اتحادیه اروپا مذاکراتی بین دو طرف صورت بگیرد.

این سفر پس از توافق هسته ای تاریخی با ایران صورت می گیرد.

فدریکا موگرینی و هفت تن از کمیسرهای اروپایی در سفر یک روزه به تهران در خصوص مسائل مختلفی مذاکره خواهند کرد تا روابطی را بازسازی کنند که پیشتر اتحادیه اروپا را به بزرگترین شریک تجاری ایران و بزرگترین مشتری نفت ایران تبدیل کرده بود اما با شکل گرفتن تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران این روابط با مشکلاتی همراه شد.

یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا ضمن اشاره به اینکه این اتحادیه درباره آغاز به کار یک دفتر نمایندگی دیپلماتیک دائم در تهران نیز گفتگو می کند خاطرنشان کرد: مسئله این است که ما به صورت تدریجی اقدام به تعامل مجدد کنیم.

سفر مقامات اتحادیه اروپا به تهران پس از آن صورت می گیرد که مقامات دولت های اروپایی به ایران سفر کردند و اخیرا نیز متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا این هفته به ته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز:اتحادیه اروپا در پی احیای روابط با ایران

رویترز:اتحادیه اروپا در پی احیای روابط با ایران