مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1395 ساعت 07:552016-04-15بين الملل

فناوری هسته ای؛ تضمینی برای خروج از بحران های آینده


با توجه به قابلیت های فناوری و انرژی هسته ای در جهان و نیز پایان یافتن منابع انرژی در دنیا، استفاده از این فناوری می تواند تضمینی برای خروج از بحران های مختلف در پیش روی جهان باشد.

- سید محمدمهدی ابطحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، گفت: فناوری هسته ای، به توانایی استفاده از انرژی نهفته در هسته های موجود در طبیعت و یا تولید شده توسط روش های مصنوعی می گویند.

یکی از مهم ترین کاربردهای فناوری هسته ای، شکافت هسته های سنگین و استخراج انرژی و کنترل آن در راستای اهداف مورد نظر بشر است.

معروف ترین عنصر قابل شکافت اورانیم است که پس از استخراج از معدن، نیاز به فرآیندهای متعددی دارد تا قابل تبدیل به سوخت مورد نیاز یک راکتور قدرت شود.

وی افزود: منابع اورانیم موجود در جهان محدود بوده و به طور قابل توجه در چند کشور قرار دارد.

کشورهای دارای بیشترین منابع اورانیم شامل استرالیا با 30 درصد، قزاقستان با 17 درصد و کانادا 12 درصد، بقیه کشورها دارای درصد قابل ذکر اورانیم آفریقای جنوبی، نامیبیا، برزیل، ایالات متحده و ازبکستان است.

ابطحی در رابطه با تاریخ فناوری هسته ای اظهار کرد: تاریخ فناوری هسته ای با عنوان چیزی که امروزه کاربرد دارد به کشف نوترون توسط چادویک در سال 1932 می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری هسته ای؛ تضمینی برای خروج از بحران های آینده

فناوری هسته ای؛ تضمینی برای خروج از بحران های آینده