مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1395 ساعت 20:012016-04-16سياسي

معاون پیشگیری دادگستری استان یزد: اطلاعات حقوقی مردم پایین است


معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: اطلاعات حقوقی مردم بسیار پایین است و همین امر سبب سردرگمی آنها در مواجهه با پرونده های قضایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از یزد، علی اکبر رفاهی، عصر امروز در دیدار معاون حقوقی رییس جمهور با نخبگان و دانشگاهیان استان یزد در پردیس آزادی دانشگاه یزد اظهار داشت: اطلاعات حقوقی مردم بسیار پایین است و به دلیل عدم اطلاع و آگاهی آنها از مسائل حقوقی، درگیر برخی پرونده ها شده اند.

وی عنوان کرد: در مدارس و حتی دانشگاه ها، غیر از رشته های حقوقی، اطلاعاتی در مورد حقوق به دانش آموزان و دانشگاهیان داده نمی شود و این سبب غریبه بودن مردم با بسیاری از اطلاعات و اصطلاحات قانونی است.

آموزش به مردم آمار پرونده های قضایی را تا یک سوم میزان فعلی کاهش می دهد رفاهی خاطرنشان کرد: اگر مردم اطلاعات کافی به دست آورند و همانگونه در زمینه سایر دروس نگرانی وجود دارد، در مورد مباحث حقوقی نیز در نظام آموزشی نگرانی وجود داشته باشد، شاهد کاهش پرونده های قضایی به میزان یک سوم آمار فعلی خواهیم بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد یکی از پرشمارترین پرونده های وارد شده به دستگاه قضایی را پرونده های مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق دانست و افزود: زوج ها بدون آموزش های قبل از ازدواج و آشنایی های لازم به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون پیشگیری دادگستری استان یزد: اطلاعات حقوقی مردم پایین است

معاون پیشگیری دادگستری استان یزد: اطلاعات حقوقی مردم پایین است