مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1395 ساعت 09:162016-04-17سياسي

24 لایحه قضایی منتظر تصویب در قوای سه گانه


نخستین ماه سال 95 در حالی روزهای پایانی خود را سپری می کند که سال جدید از لحاظ تدوین، تصویب و ابلاغ لوایح قضایی که برخی از آنها ارتباط مستقیم با زندگی روزمره مردم دارند، - سالی مهم محسوب می شود زیرا هم اکنون 24 لایحه قضایی منتظر تدوین و تصویب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم"، لویح قضایی در تمام کشورهای دنیا از آن جهت که نحوه استیفای حق را مشخص می کنند و دستگاه قضایی هر کشوری بر اساس این لوایح به دعاوی مردم رسیدگی می کند، حائز اهمیت است زیرا گاهی اوقات نبود قانون در یک حوزه یا موضوعی موجب می شود عدالت آن طوری که باید و شاید اجرا نشود.

سال 95 از این جهت سالی مهم محسوب می شود و حتی می توان از این سال به عنوان رکوددار بیشترین لوایح قضایی یاد کرد زیرا هم اکنون 24 لایحه قضایی، منتظر تدوین، تصویب و ابلاغ از سوی دولت، مجلس، دستگاه قضا و حتی مجمع تشخیص مصحلت نظام است.

9 لایحه قضایی در دست بررسی مجلس تمامی لوایح از جمله لوایح قضایی برای اینکه به قانون تبدیل شوند به طور طبیعی باید در قوه قانونگذاری کشور به تصویب برسند و سپس در شورای نگهبان تایید شوند تا قابلیت ابلاغ و اجرا بیابند.

در حال حاضر 9 لایحه قضایی در دست بررسی مجلس شورای اسلامی قرار دارد که بعید به نظر می رسد در مجلس نهم تعیین تکلیف شوند و به همین خاطر به احتمال قریب به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

24 لایحه قضایی منتظر تصویب در قوای سه گانه

24 لایحه قضایی منتظر تصویب در قوای سه گانه