مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1395 ساعت 10:202016-04-17بين الملل

کاهش سخت گیری اتحادیه اروپا برای پروازهای ایران ایر


اتحادیه اروپا تقریبا شش سال قبل دسترسی ناوگان هواپیمایی فرسوده ایران به فضای هوایی این منطقه را محدود کرد اما مقامات اروپایی اظهار کرده اند اکنون که تسهیل تحریم ها امکان ورود هواپیماهای جدید و قطعات یدکی به ایران را فراهم کرده آماده کاهش بخشی از محدودیتهای مذکور هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیویورک تایمز به نقل از مقامات اروپایی نوشت: این تغییر موضع در پی اجرایی شدن توافق هسته ای میان ایران و قدرتهای جهانی در ژانویه صورت می گیرد و در هفته جاری در سفر یک هیات از کمیسیون اروپا به تهران مطرح خواهد شد.

اقدام مذکور در راستای تلاشهای گسترده اتحادیه اروپا برای احیای روابط اقتصادی میان ایران و این بلوک که زمانی بزرگترین شریک تجاری ایران بود، صورت می گیرد.

رسانه های ایرانی تایید کرده اند که نمایندگان بویینگ برای فروش مدلهای 737، 787 و 777 با ایران مذاکره کرده اند که نخستین مذاکره این شرکت هواپیماسازی آمریکایی با تهران در چند دهه گذشته است.

ایرباس که رقیب اروپایی بویینگ است در ماه ژانویه به ایران برای خرید جتهای جدید به ارزش 27 میلیارد دلار توافقنامه امضا کرد.

اتحادیه اروپا به دلیل نگرانی ها نسبت به صلاحیت هواپیماها برای پرواز ایمن، پرواز بیشتر هواپیماهای ایران ایر در آسمانهای این منطقه را در سال 2010 ممنوع کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سخت گیری اتحادیه اروپا برای پروازهای ایران ایر

کاهش سخت گیری اتحادیه اروپا برای پروازهای ایران ایر