مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1395 ساعت 13:012016-04-17سياسي

اعلام فراوان ترین نام های ایرانیان خارج از کشور


مدیر کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور، 5 نام نخست از حیث فراوانی را از میان اسناد تنظیمی ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهمن مشایخی مدیر کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور گفت: موارد و مصادیق تغییر نام شامل اسامی مرکب ناموزون که عرفا یک نام محسوب نشده، عناوین یا ترکیبی از اسم و عنوان، نام هایی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی و مغایر با ارزش های والای انسانی بوده، اسامی زننده و مستحکم که موجب تحقیر اشخاص شده و همچنین نام های نامناسب با جنسیت فرد هستند.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته 5 نام نخست از حیث فراوانی از میان اسناد تنظیمی ایرانیان خارج از کشور به ترتیب شامل محمد،علی،حسین،احمد و حسن در بین پسران و فاطمه، مریم،سارا، زهرا و زینب در میان دختران است.

مشایخی تصریح کرد: اولین سند تنظیمی در کنسولگری بمبیی در سال 1308 به نام آقای عبدالحسین سپنتا و همچنین اولین سند هویتی در ایران به نام خانم فاطمه ایرانی در سال 1297 به ثبت رسیده است.

مدیر کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: برابر بر تبصره ماده 15 قانون ثبت احوال مهلت اعلام ولادت 15 روز از تاریخ ولادت و همچنین وفات نیز 10 روز از تاریخ وقوع بوده که اعلام کننده واقعه شامل بستگان متوفی یا مراجع قانونی موظف به اعلام وقایع در مهلت تع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام فراوان ترین نام های ایرانیان خارج از کشور

اعلام فراوان ترین نام های ایرانیان خارج از کشور