مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1395 ساعت 16:502016-04-17سياسي

تعهدات و چالش های اجرای برجام در گزارش وزارت خارجه


یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ارائه گزارش 3 ماهه وزارت خارجه از روند اجرایی شدن برجام گفت که این کمیسیون بعداز اتمام بررسی بودجه در مجلس این گزارش را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

- احمد بخشایش در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، اظهار کرد: گزارشی که از سوی وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه شده تقریبا جمع بندی مطالبی است که پیش از این آقای عراقچی در کمیسیون و یا در گفت و گوهای تلویزیونی بیان کرده بودندو این گزارش در 20 صفحه به کمیسیون ارائه شده است وی افزود: بخش اول گزارش مربوط به تعهدات ایران بود و این که ایران میزان سانتریفیوژها را ا ز20 هزار تا به 5 هزار و 60 عدد رسانده ، حدود 300 کیلوگرم UF6 تولید می کند و در حال انجام معامله ای است که آب سنگین را به روسیه ، قزاقستان و یا آمریکا بفروشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بر اساس این گزارش ایران 200 تن کیک زرد از روسیه وارد کرده و در مقابل مقداری UF6 به روسیه داده است.

همچنین در فردو حدود هزار سانتریفیوژ کار می کند ، 19 هزار سانتریفیوژنطنز به 5 هزار و 60 عدد رسیده ، میزان اورانیوم را به 300 کیلوگرم رسانده و در حال فروش آب سنگین اراک است.

بخشایش با اشاره به بررسی تعهدات آمریکا در گزارشات ارائه شده نیز یاد آور شد: این تعهدات در دو مرحله مورد توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعهدات و چالش های اجرای برجام در گزارش وزارت خارجه

تعهدات و چالش های اجرای برجام در گزارش وزارت خارجه