مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1395 ساعت 10:212016-04-18سياسي

بزرگترین گام کاهش مصرف سیگار ایران در انتظار تصمیم مجلسی ها


سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در هفته جاری مجلس با تصویب افزایش مالیات سیگار می تواند بزرگترین گام در کاهش مصرف دخانیات کشور را بردارد، - گفت: آمریکاییها در زمان تحریم مشکلات دارویی ایجاد کردند ولی کارخانه های سیگارسازی شان در ایران فعال بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم"، ایرج حریرچی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت به موضوع مهم سیگار و تصویب قانون افزایش مالیات در صحن مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: عدد مصرف سیگار و عوارض آن در طول 4 دهه اخیر دو برابر شده است و این درحالی است که دخانیات شایع ترین عامل قابل پیشگیری مرگ در جهان است.

وی ادامه داد: هم اکنون در دنیا بیش از یک میلیون بیماری داریم که در کشور ما تعداد آنها در ایران بیش از هفت میلیون نفر هستند و سالانه نیز شش میلیون نفر در دنیا جان خود را به دلیل استعمال دخانیات از دست می دهند و بالغ بر 600 هزار نفر در معرض دود سیگار هستند که 50 درصد این افراد کودکانی هستند که آینده سازان کشورهای مختلف به حساب می آیند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت:90 درصد سرطان ریه در مردان و 80 درصد سرطان ریه در خانم ها که منجر به مرگ می شود براثر استعمال دخانیات است و این درحالی است که شایع ترین علت مرگ در سرطان ها نیز مربوط به سرطان ریه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین گام کاهش مصرف سیگار ایران در انتظار تصمیم مجلسی ها

بزرگترین گام کاهش مصرف سیگار ایران در انتظار تصمیم مجلسی ها