مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1395 ساعت 14:312016-04-21سياسي

شعر شب و علی تاثیرگذارتر از دیگر اشعار شهریار است


هم زمان با سالروز ولادت مولای شیعیان جهان، امام علی(ع)، سید علی موسوی گرمارودی، شاعر آیینی کشور از اشعاری که درباره آن حضرت سروده است، گفت.

- ز نامش گفته شیرین ، کام دارد کجا داند کسی ، روح علی چیست؟ که می داند علی چون و علی کیست؟ جهانی پیش رویش ،ذره ای نیست خدا ، تنها خدا داند علی کیست گرمارودی با اشاره به کتاب ما کجا، آن خوب، آن زیبا کجا نیز گفت: در این اثر، چندین شعر من برای حضرت علی (ع) گزینش شده است.

در این مجموعه چند مثنوی، رباعی، شعر سپید درباره حضرت علی (ع) آورده شده است که دوستداران مولا در این روزها می توانند از این اثر استفاده کنند.

این شاعر پیش کسوت کشور همچنین گفت: در بین اشعاری که از شاعران معاصر خوانده ام، سروده های سید محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) در وصف و مدح حضرت علی (ع) بسیار بر دلم می نشیند.

به ویژه شعری از این شاعر با عنوان شب و علی که به نظر بنده شعر بسیار خوبی است.

البته شعر علی ای همای رحمت ایشان بیش تر از باقی اشعارش مطرح و معروف شده است؛ اما من شعر شب و علی را بیش از این شعر می پسندم و آن را تاثیرگذار تر از دیگر اشعارش می دانم.

وی ادامه داد: شعر شب و علی موثرتر از دیگر اشعار شهریار در مدح حضرت علی (ع) است، چرا که این شعر در قالب مثنوی سروده شده و ابیات بیشتری را شامل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر شب و علی تاثیرگذارتر از دیگر اشعار شهریار است

شعر شب و علی تاثیرگذارتر از دیگر اشعار شهریار است