مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1395 ساعت 10:352016-04-24اقتصادي

اهمیت بانک های توسعه ای در اقتصاد مقاومتی


فرآیند توسعه کشورها در حوزه اقتصادی مرهون اقتدار بانک های توسعه ای در کشورهای صنعتی جهان اول است که در دو بخش بنیادین سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه صنعت فناورمحور و تأمین منابع مالی پایدار در حوزه های تولید، خدمات و گاهی عمرانی اهداف عالی اقتصادی را دنبال می کنند تا در بخش های زیربنایی، سرمایه گذاری های هوشمندانه ای در مسیر دستیابی به رفاه عمومی، ارزآوری و استقلال مالی داشته باشند.

بانک توسعه ای به بانکی گفته می شود که علاوه بر وظایف اعتباری بانکی عهده دار وظایف توسعه ای نیز هست که اصلی ترین آن ها تجهیز منابع مالی نسبتاً ارزان در میان مدت و بلندمدت برای اجرای طرح های اقتصادی است.

بانک های توسعه ای یا تخصصی عامل انتقال دهنده سیاست های اقتصادی دولت به بخش های مربوطه هستند و با برنامه ریزی های صحیح، منابع مالی جمع آوری شده را در بخش های مختلف اقتصادی توزیع می کنند.

و اکنون در مورد کشور ما اقتصاد مقاومتی در هیچ قالب نظری یا عملی در دنیا نیست و این اصطلاح در کشورهای استکبارستیز مانند جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریم ها ایجاد شده و در واقع موازی با آداب و رفتارهای انقلابی شکل گرفته است، ولی متاسفانه شواهد نشان دهنده کاربرد غلط آن در تمامی ارکان از سوی دولت قبل و دولت روی کار است؛ چنان که این تز نیز در جریان چالش حزبی در دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت بانک های توسعه ای در اقتصاد مقاومتی

اهمیت بانک های توسعه ای در اقتصاد مقاومتی