مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1395 ساعت 15:352016-04-24پزشكي

برگزاری جشنواره غذای بدون گوشت در هفته سلامت


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: برنامه های هفته سلامت در تربت حیدریه، شامل جشنواره غذای بدون گوشت، همایش بیماران دیابتی، - ویزیت رایگان در کلینیک تخصصی، جشن سفیران دانش آموزی و.

است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، صبح امروز الهه گرامی پور در محل دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیابت یک اختلال در سوخت وساز متابولیسم بدن است که در آن انسولین یا به میزان کافی در بدن وجود ندارد و یا قادر نیست تا وظایف خود را به درستی انجام دهد؛ در نتیجه خون بالا می رود و انسولین هورمونی است که وظیفه آن کاهش قند خون است.

وی افزود: سه نوع دیابت وجود دارد که دیابت نوع یک در اثر تخریب سلول های پانکراس بدن قادر به ساخت انسولین نیست و جهت درمان آن نیاز به مصرف انسولین است و شیوع این نوع دیابت بیشتر در جوانان و نوجوانان است.

گرامی پور ادامه داد: ولی در هر سنی می تواند بروزکند و دیابت نوع 2 هنگامی که لوزالمعده نمی تواند به اندازه کافی انسولین ترشح کند تا نیازهای بدن را برآورده سازد یا وقتی که تعداد نواحی گیرنده انسولین در سطح سلول ها کاهش یابد.

وی نوع سوم دیابت را دیابت نوع حاملگی برشمرد و توضیح داد: این نوع دیابت منحصر به زمان بارداری است؛ البته این گروه از خانم ها،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشنواره غذای بدون گوشت در هفته سلامت

برگزاری جشنواره غذای بدون گوشت در هفته سلامت