مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1395 ساعت 08:152016-04-29سياسي

اصلی ترین ظرفیت خلیج فارس وجود انقلاب اسلامی است


فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اصلی ترین ظرفیت خلیج فارس وجود انقلاب اسلامی ایران و مهمترین چالش، حضور آمریکا در این منطقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از قشم، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی در همایش بین المللی خلیج فارس، ظرفیت ها و چالش های پیش روی در محل پارک زیست فناوری خلیج فارس جزیره قشم افزود: بدون تردید اگر آمریکایی ها در خلیج فارسحضور نداشتند، شاهد مشکلات کنونی در این منطقه نبودیم.

وی اضافه کرد: حضور آمریکا در این منطقه مشکلات بسیاری به همراه داشته است و باعث شده که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از حاکمیت کامل برخوردار نباشند.

سردار فدوی یادآوری کرد: بخش اعظمی از نفت و گاز جهان از خلیج فارس تامین می شود و به همین دلیل اقتصاد جهان به این منطقه راهبردی وابسته است.

وی ادامه داد: از سال 1973 و پس از بحران انرژی، کشورهای بزرگ جهان به دنبال جایگزینی برای نفت بودند که با وجود گذشت افزون بر 40 سال، هنوز به این مهم دست نیافته اند و خلیج فارس نقش راهبردی خود را در جهان ایفا می کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: ایران هیچ یک از ظرفیت های نفت و گاز این منطقه را منحصر به خود نمی داند و می خواهد جهانیان از این انرژی بهره ببرند اما باید در کنار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلی ترین ظرفیت خلیج فارس وجود انقلاب اسلامی است

اصلی ترین ظرفیت خلیج فارس وجود انقلاب اسلامی است