راه آهن نماد اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عملراه آهن را باید نماد اقتصاد مقاومتی خواند چون ایران به حدی از پیشرفت و خودکفایی در صنعت ریلی رسیده است که تقریبا از صفر تا صد این حوزه را می توان با اتکا به توان مهندسی داخلی تولید کرد و نیازی به خارج از کشور نداشت. - ، یکی از پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی اتکا به درون است که این اتکا به درون از خودکفایی در هر صنعت نشأت می گیرد و در واقع ما باید سعی کنیم در این جهت به فناوری های روز صنعت دست یابیم تا در نهایت به خودکفایی برسیم. صنعت ریلی کشور یکی صنایع مهم و روز دنیا است که در بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بسیار مورد توجه قرار گرفته است به طوریکه در نگاه کلی درمی یابیم که 7 بند از24 بند این سیاست ها مربوط به راه آهن است. بند آخر سیاست های اقتصاد مقاومتی به همین موضوع خودکفایی توجه دارد و که بر اساس این بند باید "افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن" اعمال شود. خودکفایی در صنعت ریلی موجب خواهد شد تا با تغییر شرایط بین المللی این صنعت از گزند آسیب ها ، تحریم ها و قطع مراودات بین المللی مصون بماند. به گفته محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اگر بخواهیم تعریف اجمالی از اقتصاد مقاومتی ارائه کنیم می توان این تعریف را در راه آهن برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |