مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1395 ساعت 16:102016-04-29اقتصادي

راه آهن نماد اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل


راه آهن را باید نماد اقتصاد مقاومتی خواند چون ایران به حدی از پیشرفت و خودکفایی در صنعت ریلی رسیده است که تقریبا از صفر تا صد این حوزه را می توان با اتکا به توان مهندسی داخلی تولید کرد و نیازی به خارج از کشور نداشت.

- ، یکی از پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی اتکا به درون است که این اتکا به درون از خودکفایی در هر صنعت نشأت می گیرد و در واقع ما باید سعی کنیم در این جهت به فناوری های روز صنعت دست یابیم تا در نهایت به خودکفایی برسیم.

صنعت ریلی کشور یکی صنایع مهم و روز دنیا است که در بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بسیار مورد توجه قرار گرفته است به طوریکه در نگاه کلی درمی یابیم که 7 بند از24 بند این سیاست ها مربوط به راه آهن است.

بند آخر سیاست های اقتصاد مقاومتی به همین موضوع خودکفایی توجه دارد و که بر اساس این بند باید "افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن" اعمال شود.

خودکفایی در صنعت ریلی موجب خواهد شد تا با تغییر شرایط بین المللی این صنعت از گزند آسیب ها ، تحریم ها و قطع مراودات بین المللی مصون بماند.

به گفته محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اگر بخواهیم تعریف اجمالی از اقتصاد مقاومتی ارائه کنیم می توان این تعریف را در راه آهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن نماد اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

راه آهن نماد اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل