مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1395 ساعت 14:552016-04-30ورزشي

فعالیت های حوزه توانبخشی شناختی در کشور ساماندهی می شود


دبیر کارگروه توانبخشی شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: وظیفه این کارگروه ساماندهی، بهینه سازی، تعیین مسیر و حمایت و نظارت بر عملکرد این حوزه از دانش و فناوری در سطح کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی ایسنا، پیمان حسنی ابهریان درباره فعالیت های این کارگروه اظهار کرد: توانبخشی شناختی یکی از مهمترین حوزه های علوم شناختی و به طور خاص علوم اعصاب شناختی است که تمام عملکردهای افراد را تحت تاثیر قرار می دهد، به معنای دیگر رفتار و عملکرد هر انسانی بر اساس کارکردهای شناختی اوست.

وی با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه و افرادی توانمند باید دو بعد را در نظر بگیریم، گفت: در بعد نخست باید بر روی ارتقای عملکرد شناختی افرادی که توانایی های در حد طبیعی دارند، تمرکز کرد و بدین وسیله جامعه خود را از این لحاظ غنی تر کنیم که مخاطبان ما در این بخش دانشجویان، دانش آموزان، ورزشکاران و مدیران هستند.

ابهریان ادامه داد: از سوی دیگر باید برای افرادی که دچار مشکلاتی همچون بیش فعالی و نقص توجه، اوتیسم و اختلالات یادگیری هستند نیز برنامه داشته باشیم و چه خوب است که این افراد از سنین پایین شناسایی شده و مورد توانبخشی شناختی قرار گیرند تا در آینده دچار مشکل نشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت های حوزه توانبخشی شناختی در کشور ساماندهی می شود

فعالیت های حوزه توانبخشی شناختی در کشور ساماندهی می شود