مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 ساعت 14:452016-05-02بين الملل

کارشناسان یونسکو به پالمیرا رفتند


کارشناسان یونسکو با حضور در شهر تاریخی پالمیرا میزان خسارات وارده بر بناهای تاریخی و موزه های این شهر کهن را ارزیابی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیمی از کارشناسان میراث فرهنگی به رهبری رییس مرکز میراث جهانی یونسکو که توسط نیروهای ویژه امنیتی سازمان ملل اسکورت می شدند، طی روزهای 24 تا 26 آوریل با حضور در محل شهر تاریخی پالمیرا در سوریه ارزیابی خود را نسبت به خسارات به آثار تاریخی و موزه های این شهر ارائه کردند.

کارشناسان یونسکو در این مأموریت کوتاه دریافتند بسیاری از آثار ارزشمند تاریخی که به سبب وزن زیادشان امکان جابجایی آنها پیش از ورود شبه نظامیان تروریستی داعش نبوده است، مخدوش و شکسته شده و یا سر آن ها جدا شده و بقایای آن نیز در همان محل روی زمین ریخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسایت مرکز میراث جهانی یونسکو، این متخصصان از فوریت اقداماتی برای مقاوم سازی، ایمن سازی و همچنین کارهای قابل ملاحظه مورد نیاز برای مستندسازی، تخلیه و همچنین مرمت آثار خبر دادند.

در این مأموریت کارشناسان یونسکو میزان خسارت وارده بر طاق نصرت، معبد بعل شمین که بخش های زیادی از آن با خاک یکسان شده است و همچنین آمفی تئاتر پالمیرا را برآورد کرده و به احترام قربانیانی که در آمفی تئاتر کشته شدند یک دقیقه سکوت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان یونسکو به پالمیرا رفتند

کارشناسان یونسکو به پالمیرا رفتند