مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1395 ساعت 10:362016-05-05فرهنگي

شاهنامه خوان خوزستانی: فردوسی در بیان عشق هرگز از مسیر عفاف خارج نشده است


فردوسی در توصیف عشق انسانی و متعالی رفتار کرده است و هنگامی که از شکل گیری یک عشق میان دو دلداده سخن می راند هرگز آن را به بی حیایی نمی آلاید، - هرچند در اصل هدفش روایت حماسه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل از" از رامهرمز، نوربخش احمدزاده در اول فروردین سال 1351 در شهرستان ایذه به دنیا آمد و در دو رشته باستان شناسی، مهندسی کشاورزی در دانشگاه تحصیل کرده و 30 سال فعالیت هنری در رشته های نمایش، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، عکاسی، فیلم سازی، خبرنگاری، پژوهش، روایتگری و تدریس شاهنامه را دارد و در چندین سال اخیر نخستین خانواده ای ایرانی است که همگی یعنی وی، همسر و هر سه دخترش در کار پژوهش و روایت و آموزش شاهنامه فعال هستند.

خبرنگار فارس در رامهرمز گفت وگویی با این هنرمند برجسته خوزستانی انجام داده که باهم می خوانیم.

فارس - نقش و جایگاه زنان در شاهنامه چگونه است؟ احمدزاده: نقش و جایگاه زنان در شاهنامه بسیار پررنگ و اثرگذار است، زنان شاهنامه عاشقانی دلیر، خردمند و سنت شکن هستند.

فردوسی در بیان عشق هرگز از مسیر عفاف خارج نشده و در توصیف عشق، با آن انسانی و متعالی رفتار کرده است و هنگامی که از شکل گیری یک عشق میان دو دلداده سخن می راند هرگز آن را به بی حیایی نمی آلاید و هرچند در اصل هدفش روایت حماسه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهنامه خوان خوزستانی: فردوسی در بیان عشق هرگز از مسیر عفاف خارج نشده است

شاهنامه خوان خوزستانی: فردوسی در بیان عشق هرگز از مسیر عفاف خارج نشده است